Reklama w katalogach internetowych – dlaczego nie warto w nią inwestować
Reklama w katalogach internetowych rozkwit swojej popularności przeżywała przed 2012 rokiem. Wpisy w specjalnie do tego przeznaczonych stronach nie tylko pomagały firmom znaleźć klientów, ale też pozycjonowały serwisy firmowe – wszystko dzięki zamieszczonym w nich linkom. Dziś katalogowanie wydaje się tanim i łatwym sposobem na promocję. Ale uwaga! W działaniu takim kryje się pewne niebezpieczeństwo.
Na czym polega reklama w katalogach internetowych
Katalogi internetowe to strony przeznaczone do zamieszczania (najczęściej samodzielnego) wpisów o firmie, oferowanych usługach, produktach czy sklepach. Oprócz katalogów darmowych, funkcjonują także katalogi płatne. Za najbardziej „prestiżowe” trzeba zapłacić kilkaset, a nawet ponad tysiąc złotych! To spora inwestycja, szczególnie dla małych firm, które dopiero zdobywają rynek i poszukują źródeł przychodu.
Reklama w katalogach internetowych w przeszłości była szeroko wykorzystywana przez specjalistów SEO do pozyskiwania linków zewnętrznych do pozycjonowanej strony. Taka metoda wykazywała się wysoką skutecznością przed 2012 rokiem, kiedy to Google wprowadziło kluczową aktualizację Google Penguin. Obecnie zaspamowane linkami katalogi mogą stronom bardziej zaszkodzić niż pomóc. Choć oczywiście można znaleźć wartościowe portale, pod względem SEO nie są one już tak znaczące jak kiedyś.
Dane w niepowołanych rękach
Reklama w katalogach internetowych niestety nie przyciąga już potencjalnych klientów w takim stopniu, jak chciałoby wielu użytkowników. Przyciąga za to osoby tworzące bazy danych do działań (często nielegalnych!) mających na celu sprzedaż, wyłudzanie informacji czy nawet oszustwa. To właśnie stąd przedsiębiorcy i nie tylko tak często borykają się z natarczywymi telefonami od telemarketerów, rzekomych pracowników banków, firm inwestycyjnych czy nawet fundacji.
A oszustów poszukujących ofiar nie brakuje. Już dawno przestali oni koncentrować się na starszych osobach, wykorzystując ich naiwność. Niestety, wiele osób w młodym i średnim wieku dało się nabrać m.in. na wymuszanie szybkiego działania związanego z logowaniem się do bankowości internetowej. Konsultanci oferujący rzekomą pomoc w uzyskaniu dotacji unijnych dla przedsiębiorców wyłudzają poufne dane, a nawet oczyszczają konta firmowe z pieniędzy za pomocą fałszywych linków.
Chęć promocji własnej działalności jest czymś naturalnym i jak najbardziej pożądanym. Niestety, wiele firm wpada w ten sposób w pułapki taniej reklamy. Istnieją jednak sposoby na uporządkowanie takiego internetowego „bałaganu” i przywrócenie kontroli nad wizerunkiem firmy w internecie.
Usuwanie danych i ochrona praw
Dane o firmie, stronie internetowej czy nawet osobie fizycznej umieszczone w katalogu internetowym nie są łatwe do usunięcia. Szczególnie, jeśli w przeszłości takie działania reklamowe prowadzone były na bardzo szeroką skalę, a ich rezultat nie został rzetelnie zaraportowany. Takie problemy miewają często firmy, które pokusiły się na nawiązanie współpracy z agencją SEO o wątpliwym profesjonalizmie. Usługi takich podmiotów nierzadko polegały na umieszczaniu linków do strony klienta „gdzie popadnie”.
Na szczęście nie wszystko stracone. W ramach Programu Ochrony Konsumenta POK prowadzimy rzetelny i szeroko zakrojony audyt działań reklamowych i marketingowych firmy w internecie. Zapewniamy nie tylko usunięcie treści ze szkodliwych katalogów, ale też cofnięcie wszystkich zgód na publikacje i przetwarzanie danych. Dodatkowo usługa obejmuje monitoring wpisów, dodanych komentarzy, a nawet analizę przewagi opinii o pozytywnym i negatywnym wydźwięku oraz prawny zakaz duplikowania treści.
Dzięki takim profesjonalnym działaniom uporządkujesz reklamę swojej firmy w internecie. Zlikwidujemy „bałagan” katalogowy i marketingowy, jednocześnie wspierając Twoje przedsiębiorstwo w pozyskiwaniu nowych klientów i dotarciu do szerokiego grona odbiorców.
Chcesz poznać wszystkie nasze rozwiązanie ? kliknij tutaj