Dlaczego warto chronić wizerunek firmy w internecie?
Pozytywny wizerunek firmy w internecie to obecnie jeden z najważniejszych czynników decydujących o powodzeniu przedsięwzięcia. Jak pokazują statystyki, co drugi polski konsument w pierwszej kolejności szuka opinii o danym sprzedawcy czy usługodawcy w internecie. Jednocześnie to właśnie globalna sieć niesie ze sobą najwięcej zagrożeń. Jak zatem skutecznie chronić wizerunek firmy w internecie?
Pozytywny wizerunek firmy w internecie – klucz do sukcesu
Budowanie pozytywnego wizerunku firmy w sieci to proces – długotrwały, wymagający nie tylko cierpliwości, ale też przemyślanej strategii. Jak pokazują badania, aż 4/10 internautów zmienia zdanie o firmie pod wpływem informacji znalezionych w sieci. Internet jest z jednej strony potężnym narzędziem, które pomaga łatwo i stosunkowo niewielkim nakładem środków podnieść rozpoznawalność marki. Z drugiej jednak kryje w sobie wiele pułapek, przez które budowany latami wizerunek można w jednym momencie stracić.
Przyjrzyjmy się zatem, jakie praktyczne kroki może podjąć właściciel firmy, by nie stracić zaufania klientów i podnieść wartość oferowanych produktów czy usług w oczach obecnych i potencjalnych nabywców.
Ochrona danych osobowych
Obecnie kwestie ochrony danych osobowych są ściśle regulowane europejskim prawem RODO. Wszystko z myślą o bezpieczeństwie konsumentów, którzy w sklepach internetowych, serwisach świadczących usługi elektroniczne itp. zostawiają swoje poufne dane osobowe. Wbrew pozorom wycieki danych wcale nie są sprawami rzadkimi, zdarzającymi się w skrajnych przypadkach. Wystarczy, że zapomnimy o zastosowaniu odpowiednich zabezpieczeń. Dane mogą wyciec m.in. przez pocztę e-mail, media społecznościowe, zewnętrzne nośniki danych czy zdalny dostęp do firmowych serwerów.
Na szczęście mamy kilka skutecznych sposobów na ochronę danych osobowych przed wyciekiem. To m.in. szyfrowanie wiadomości e-mail czy instalacja oprogramowania do monitoringu użytkowników komputerów i serwerów. Dodatkowo z Programem Ochrony Konsumenta wykonasz profesjonalny i kompleksowy audyt procesu przetwarzania danych osobowych w twojej firmie. Zespół prawników pomoże ci wdrożyć RODO w firmie i zapewnić bezpieczeństwo jej klientom.
Wyciek danych to nie tylko konsekwencje prawne. To też utrata zaufania, które bardzo ciężko odbudować. Dlatego to tak ważne, aby zadbać o wprowadzenie odpowiednich środków od razu – zanim pojawią się jakiekolwiek problemy z bezpieczeństwem danych.
Działania marketingowe czy reklamowy śmietnik?
Jeszcze kilka lat temu budowanie wizerunku firmy w internecie polegało m.in. na zwiększeniu jej rozpoznawalności poprzez dodawanie wpisów w różnych katalogach internetowych. Wielu przedsiębiorców korzystało w tym celu z usług agencji, których jakość usług nieraz pozostawiała wiele do życzenia. W rezultacie takie firmy borykają się z „zaśmieceniem” sieci niewiele wartymi wpisami, które mogą wręcz zaszkodzić.
Samodzielne usuwanie danych negatywnie wpływających na wizerunek firmy bywa zadaniem trudnym, czasochłonnym, często na granicy wykonywalności. Rozwiązanie, które oferuje Program Ochrony Konsumenta, pozwoli firmie w sprawny sposób uporządkować reklamowy chaos. W ramach usługi analizowana jest kampania marketingowa, niepotrzebne wpisy – usuwane wraz ze zgodami na publikacje i przetwarzanie danych! Ostatecznie działania wizerunkowe firmy zostają skierowane na dobre tory. Istotnym elementem oferty jest tzw. analiza sentymentu, czyli zbadanie stosunku pozytywnych i negatywnych komentarzy i opinii o firmie w internecie.
Chroń wizerunek twojej firmy w internecie!
Pozytywną opinię trzeba długo budować. Tymczasem jeden nieprzemyślany ruch czy zaniedbanie może zniweczyć całą ciężką pracę włożoną w kreowanie wizerunku firmy. Jeśli masz poczucie, że w tym względzie twoja marka ma dużo do zrobienia, jednak nie wiesz, jak działać, by sobie nie zaszkodzić, skorzystaj z pomocy profesjonalisty. Prawnicy i inny specjaliści Programu Ochrony Konsumenta wesprą twoje przedsięwzięcie wieloaspektowo, z uwzględnieniem potrzeb i specyfiki działalności.